Kiinteistöliitto Meri-Lapin vuosikokous Kemissä 7.5.

Julkaistu: 14.05.2024

Yhdistyksen vuosikokous on pidetty ja siinä on käsitelty sääntömääräiset asiat. Kokouksen puheenjohtajana toimi Jukka Halttunen ja sihteerinä Jukka Rainto. Kokouksessa päätettiin pitää jäsenmaksut vuodelle 2025 ennallaan. Lisäksi päätettiin, että vuosikokouksen jälkeen liittyneet uudet jäsenet pääsevät maksutta mukaan toimintaan vuoden 2024 loppuun saakka.

Yhdistyksen hallituksen kokoonpanoon tuli pieni muutos, uutena jäsenenä hallitukseen valittiin Eeva Heikkinen. Muut hallituksen jäsenet ovat Jukka Rainto, Eine Alavuokila, Jukka Halttunen, Pirkko Kallaanvaara ja Antti Pohjanen.

Kiinteistöliitto Meri-Lappi on Kemi-Tornion alueen kiinteistönomistajien etujärjestö. Yhdistyksen jäseninä on asunto- ja kiinteistöosakeyhtiöitä sekä muita kiinteistönomistajia. Jäsenkiinteistöt saavat yhdistyksen välityksellä käyttöönsä alan tuoreimman tiedon ja kiinteistöalaan perehtyneiden asiantuntijoiden palvelut.

Kiinteistöliitto Meri-Lappi on valtakunnallisen Suomen Kiinteistöliitto ry:n jäsenjärjestö. Suomen Kiinteistöliittoon kuuluu 23 paikallisyhdistystä. Kiinteistöliitto Meri-Lappi, aiemmalta nimeltään Kemin Kiinteistöyhdistys, on perustettu 1918. Nykyisin yhdistys edustaa 158 jäsentä. Suurin osa jäsenistä on asunto-osakeyhtiöitä. Jatkuvasti kasvava jäsenpohja auttaa yhdistystä ja koko liittoa turvaamaan taloyhtiöiden edut sekä alueellisesti että valtakunnallisesti. Jokainen uusi jäsenkiinteistö lisää yhdistyksen ja liiton kannanottojen painoarvoa ja parantaa resursseja kehittää jäsenille uusia palvelumuotoja.

Suosituimmat jäsenpalvelut ovat koulutukset, niin lähitapahtumat kuin webinaarit. Lisäksi jäsentaloyhtiöiden hallitukset ja isännöitsijät saavat maksutonta neuvontaa laki- ja hallinto-, talous-, vero-,työsuhde- ja teknisissä asioissa sekä energia-asioissa.

Kiinteistöliitto Meri-Lapin puheenjohtajana jatkaa Jukka Rainto ja varapuheenjohtajana Jukka Halttunen. Kiinteistöliitto Meri-Lapilla on alueyhteistyösopimus Kiinteistöliitto Pohjois-Suomen kanssa. Sen mukaan Kiinteistöliitto Pohjois-Suomi hoitaa jäsenasiat, koulutusilmoittautumiset, neuvonnan, uutiskirjeen ja jäsenlehden sekä muun tiedottamisen. Meri-Lappi hoitaa alueellaan edunvalvonnan ja mediasuhteet sekä yhdistyksen muun toiminnan.

Lisätietoja:
Jukka Rainto, hallituksen puheenjohtaja