Webinaari: Muistiystävällinen taloyhtiö

21.09.2020 klo 17.00

Tervetuloa Muistiystävällinen taloyhtiö -webinaariin!

Webinaarissa käsitellään muistisairauden aiheuttamia muutoksia asumisen turvallisuuteen ja pohditaan taloyhtiön mahdollisuuksia tehdä asuinympäristöstä muistiystävällinen.

Mukaan ovat tervetulleita sekä webinaarien konkarit että ensikertalaiset taloyhtiöpäättäjät, osakkaat ja asukkaat. Webinaari on avoin kaikille eli osallistuminen ei edellytä jäsenyyttä.

Et välttämättä tarvitse kamera- tai mikrofoniyhteyttä. Osallistuminen ei vaadi maksullisten ohjelmien hankintaa.

Aikataulu:

16.45 Ohjelman käyttöopastusta tarvittaessa
17.00 Tervetuloa, Johanna Laitala, toiminnanjohtaja, Kiinteistöliitto Pohjois-Suomi
17.05 Muistisairas naapuri, kuinka tukea muistisairasta asukasta taloyhtiössä, Paula Ylikulju, toiminnanjohtaja, Oulun Seudun Muistiyhdistys
18.00 Hyvät käytännöt taloyhtiöissä - keskustelua aiheesta chatin tai mikrofonin välityksellä
18.15 Ohjelma päättyy

----

Muistisairaus koskettaa lähes jokaista suomalaista jollain tavalla joko sairastuneen, läheisen, naapurin tai ystävän roolissa. Suomessa elää yli 190 000 ihmistä, jotka sairastavat etenevää muistisairautta. Luvun ennustetaan kaksinkertaistuvan vuoteen 2060. Kansallisena tavoitteena on, että iäkkäät ihmiset voivat asua kotona ja saada sinne tarvitsemansa palvelut. Ikääntyneet ja muistisairautta sairastavat ihmiset siis ovat ja tulevat olemaan osa taloyhtiöiden arkea ja päätöksentekoa.

Ilmoittautuneille lähetetään 18.9. sähköpostilla täydelliset ohjeet ja linkki webinaariosallistumista varten.